יום חמישי, 25 אפריל 2024, 16:11  הפוך לדף הבית   הוסף למעודפים   שלח לחבר   RSS 

מתאמנים שעוזבים? תקרא ותשיים


מאת: צוות חגורה שחורה
פורסם: 29/12/2009

אתה מאמן טוב לכל הדעות והילדים והמבוגרים  שאתה מאמן מתייצבים באופן קבוע   לאימון אבל משהו לא בסדר. הקבוצות  שאתה מאמן, משום מה, לא גדלות  כמו שאמור להיות. בנוסף, ההכנסות שלך הם לא מספקות. מה לא בסדר?

מה לא בסדר?

אחד הדברים החשובים ביותר שעליך לדעת הוא רמת התחלופה של המתאמנים שלך. כמה עוזבים בפרק זמן מסויים? זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש לדעת כדי להצליח לקיים עסק / חוג אומנויות לחימה.  מעטים מהמאמנים / בעלי מועדונים לאומנות לחימה מבינים למה מתאמנים עוזבים או איך לשמר אותם.  

קודם כל, עליך להבין שרבים עלולים לעזוב אותך שלא בגללך. לא משנה כמה תנסה לשכנע אותם להשאר, האנרגיות והזמן שאתה משקיע בכך מיותרים. במחקר על "למה מתאמנים פורשים?" שמופיע באתר 
FightingArts.com מצאו כי 54 אחוזים עוזבים מסיבות שלא קשורים בכלל למאמן / למועדון. הסיבות יכולות להיות בשל מחסור בכסף, חוסר זמן פנוי, לא זמינים בזמן האימונים, איבוד עניין באמנות הלחימה או שמצאו עיסוק אחר.

אחוזי פרישה אלו משתנים כמובן בהתאם למקום. זה אומר שמי שכן נשאר להתאמן מרוצה מעיסוק באומנות הלחימה, מגלה עניין, יש לו זמן, ויכול להרשות לעצמו את הנטל הכספי הכרוך בכך.

מה אחוז התחלופה אצלך ואיך תחשב  אותו?

תחשב כמה תלמידים היו לך בדיוק לפני שנה, תוסיף למספר זה את כל מי שהצטרף ב-12 החודשים האחרונים. לדוגמא: בגילאי 7-8 היו לך 30 ילדים בדיוק לפני שנה. בהמהלך ה-12 החודשים לאחר מכן הצטרפו עוד 28 ילדים, כך שהמספר שיצא לך הוא:58.  תשווה מספר זה עם מספר התלמידים שהצטרפו. אם יש הבדל בין 35-40 אחוזים סימן שאתה מצליח לשמור על כמות נכבדה של תלמידים אצלך. זה אומר שאתה מאבד קצת יותר משליש מהמתאמנים שלך.

איך כמות התלמידים שעוזבים אותך משפיע עליך  תלוי בכמות התלמידים שאתה מצליח לגייס. אם אחוז העזיבה גדול מ- 35-40 אחוזים, עליך לעשות משהו בנידון. זה מאוד חשוב כי לא חשוב מה תעשה תמיד  תהיה עזיבה שלא קשורה אליך.


אז מה עליך לעשות? הנה מספר המלצות:

  • בדוק למה מצטרפים אליך ומתחילים להתאמן באומנות לחימה.  האם זה  במטרה העלות את הבטחון העצמי, לצורך הגנה עצמית, להכנס לכושר, להגדיל את המעגל החברתי, ללמוד אומנות לחימה, וכדומה.  לאחר מכן תבדוק שהתוכנית אימונים שלך תואמת לצרכים של התלמידים שלך. הכן שאלון פשוט ותגלה למה הצטרפו אליך.
  • תשאל תלמידים שעוזבים למה הם עוזבים. אתה עשוי לגלות בעיות שלא ידעת עליהן ושניתן לתקן אותן. זה יתן לך כיוון טוב יותר איך להדריך ולערוך אימונים טובים יותר.
  • ערוך את האימון מעניין. תמיד הוסף מדי פעם משהו חדש שיגרום להתעניינות.  תסביר על טכניקה של קטה שלא מכירים, תדגים ביצוע תרגיל מעניין, תן הסבר על עקרונות טכניקה מסויימת, ספר על המאמנים שלך או על מאסטרים בתחום.  שב עם התלמידים ותעודד אותם לשאול שאלות.  רעיונות אלו תוכל להכניס בסוף האימון או אחריו, וחלקם תוכל להכניס כחלק מתוכנית האימונים.
  • תמזער  פציעות ופחד במהלך האימונים. רבים מהמאמנים שוכחים את אלמנט הפחד באימונים הראשונים שמעבירים לתלמידים חדשים.  כמו כן, כאב ופציעות ירתיעו רבים במיוחד את אלה החלשים פיזית.  רעיון טוב שכדאי למאמץ הוא, אם אתה מאמן קרטה,  לעבוד על טכניקה בתחילה ולא מיד להתחיל עם קומיטה. בביצוע קרבות יש  להשתמש בציוד מגן.
  • יש לבנות מערכת יחסים טובה וחיובית  בין התלמידים. דע את שמות כל התלמידים שלך. מצא זמן להכיר כל אחד באופן אישי. תהיה חיובי ותעודד את התלמידים, וחלק מחמאות וחיזוקים חיוביים בעת ביצוע טוב באימון. פעולות אלו משפיעות טוב יותר מביקורת שחוזרת על עצמה שוב ושוב.  ביקורת, למרות רצונך הטוב, עלולה לפגוע באגו של התלמידים,  ולגרום להם לעזוב.
  • תהיה רגיש לתלמידים שלך. זהה את הבעיות שלהם.  אם משהו אדיש מדי באימון או מחסיר אימונים רבים,  דבר איתו.  הבהר לתמידים שלך  שהם חשובים לך. אם יש בעיה בקרב אחד התלמידים תבדוק מה המצב, ותוודא שהמצב לא נעשה חמור יותר.
  • דרוש מחוייבות. אם תלמיד חדש מצטרף ויש לו מטרה (שאותה עליך לדעת), תסביר לו שזה לוקח זמן להצליח להשיג את המטרה ודרושה לכך מחוייבות. תסביר לתלמידים שאתה תלמד אותם, ובתמורה עליהם להיות מחוייבים אליך. ללא המחוייבות שלהם לא יגיעו לשום הישג . עליך לקבוע שהמחוייבות תהיה לזמן מסויים שתחליט, ואף שיחתמו על "חוזה" איתך.  עשה הסכם עם תלמידך שהתחייבו  להתאמן. זהו חוזה, אבל עדיף לקרוא לזה הסכם כי המילה "חוזה" עלולה להרתיע חלק מהם. אם תלמיד מתחייב לשנה או יותר תוכל להציע לו הנחה במחיר שמשלם.
  • נסה ליצור הערכה לפעילותך.  תסביר לתלמידים שלך, ולאלה שאתה רוצה שיצטרפו אליך, למה האימונים שלך שונים ממועדוני ספורט או פעילויות ספורט אחרות.  תסביר להם שמה שאתה מלמד זה יותר מאומנות לחימה. אומנות לחימה  –  יכולה לבנות משמעת, בטחון, חוזק נפשי ומנטאלי, וללמוד להתמודד עם בעיות. התלמידים שלך לא היו צריכים להגן על עצמם בחייהם אבל אומנות לחימה יכולה להשפיע על חייהם, על משפחתם ועל ההתמודדות שלהם עם הסביבה.  בנוסף,  הסבר להורים כיצד אומנות הלחימה שאתה מלמד עשוייה לתרום לילדיהם.
  • תדגיש את נושא ההתקדמות באומנות הלחימה. כאשר מקבלים תעודה או חגורה  חדשה, תסביר לתלמידים שזה לא סופי, ויש להמשיך להתמיד באימונים בכדי להעלות לשלב הבא.
  • ערוך כל שנה טקס, פעילות בבית ספר האזורי, מחנות אימונים מיוחדים – כל פעילות שעשוייה למשוך את תשומת לב לפעילות  שאתה עושה באומנויות לחימה. כך תיצור תמיכה מהסביבה שלך גם אם הם לא קשורים ישירות לאומנויות לחימה.
כניסת משתמש
אימייל
סיסמא
שכחת סיסמא?